Acclimatiseren in Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Acclimatiseren in Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren in Palm Springs

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

14 September 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hi...
Dag 1 Vrijdag:
Op het moment zitten we 9755 meter boven mother Earth, zal hier vast een begin maken van het schrijven van een reisblog. Helaas hebben ze de Vodka..uit het sortiment genomen, dan maar een Gin tonic… de rillingen lopen over me rug en het komt aan als een mokerslag.

Vanmorgen werden we 04:45 opgehaald door Connexxcion. Collega’s trekken nu wit weg, maar moet zeggen keurig op tijd.
We waren de enige en binnen een klein uurtje arriveren we op Schiphol.
We zijn enigszins voorbereidt op vette controles.
Binnen nog geen 10 min volledig uitgekleed, tas uitpakken en gecontroleerd.
Op tijd vertokken we om ca 10:00 vanaf de polderbaan.
De vlucht zal totaal ca 11 uur duren, windje mee denk ik want we hadden gerekend om zo’n 13 uur.

Flight status:
Groundspeed 893 km/hr
Outside temp - 47 C
Distance to LA: 9100km
Nu proberen de 10 uur vol te maken met filmpie kijken, muziek luisteren en een tukkie, want straks onze 1ste rit van Los Angeles >> Palm Springs.

De vlucht verliep rustig. We hadden een 2-zit geboekt dus niemand naast ons, maar natuurlijk wel voor ons.
Welke idioot het heeft verzonnen om die stoelen naar achter te kieperen, zal zelf alleen business klasse vliegen.
Natuurlijk ook deze reis een stel wat zo nodig liggend TV gingen kijken. Kom ik aan met me varilux bril, maar wat omhoog schuiven en zelf maar een beetje naar achteren.
Ook hadden we gezelschap van de woongemeenschap de “Dolfijn”.
Een club enigszins minder goed begaafde jongeren die met zijn alle naar Las Vegas gingen.
Een soort Zonnebloem, maar dan met het vliegtuig.
Tijdens de maaltijden vlogen de Baxter rollen (rollen met medicijnen)door het vliegtuig heen.
Lekker stel ;-)

Goede landing….moet bekennen dat ik altijd even kijk wat er achter die knuppel zit.
Op Schiphol zag ik de piloten aan boord gaan. De captain was al wat belegen, mijn leeftijd denk ik.
Mooi, een vent met ervaring, dan mag degene die co-pilot is wel jonger zijn.

Het viel bij de US border control gelukkig mee.
Bril af please..even glimlachen en hup ze hebben je in hun bestand.
Linker hand 4 vingers scannen, vervolgens duim. Rechter hand 4 vingers en je duim. Gek op dat moment ging er door me hoofd….wat nu als je vingers zijn geamputeerd, je tenen??
Dat ging verder lekker snel.
Verder geen controle van bagage oid.

Auto halen, netjes de borden gevolgd, staan daar van die speciale shuttle bussen die je naar de auto ophaal plaats brengt.
Bloedheet, moe, 2 zware trolleytassen a 23 kg stuk, je handbagage moet je je in die bus wurmen.
In zo’n 15 minuten rijden ze je naar de plaats van bestemming. Je staat dan heh, tussen je tassen en dampende mensen.
Het uitladen gaat ook niet echt handig.
Nu dan, auto ophalen. Huhh, midsize SUV geen cruise control?? Geen EPS niks van dat alles??
We kregen het aanbod om de boel te upgraden naar een fullsize SUV voor maar 12 dollar per dag extra. Ja vent, we gaan 35 dagen x 12 dollar. Gaan we dus niet doen.
Komen we buiten, kunnen we gewoon een auto uitzoeken. Doe die maar met een cruise control en EPS etc.
All the cars has Cruise control and so on.
Wtf…die vent achter de balie probeerde ons gewoon te naaien.
Zag de Hyundai Tucson AWD 2014 model al in mijn ooghoeken staan en ik stiefel eropaf.
Dat wordt hem de komende tijd.

Zo, op naar Palm Springs. Wat een drukte hier. Over de ca 200 km hebben we 3 uur gedaan.
Ons 1ste hotel , Vagebond Inn ziet er keurig uit. Het loopt tegen 17 uur, tijd zat om wat eten en drinken te scoren.
Bij Ralph’s store, vers gebraden stukken kip, salade en wat Sushi gehaald, heerlijk gegeten.
Om 20u lagen we total loss.

Verder hebben we ons wel vermaakt in Palm Springs. Goed hotel, lekker ontbijt en goed weer.
Beetje te goed, want 41 graden is wel erg warm. Vochtigheid is erg laag, dus je houdt het wel uit.
Zondag, dag 3 rijden we via Josuha Tree national park naar Kingsman.
Tot later….

• 14 September 2014 - 08:03

Lenneke & Rob:

Mooie reis voor de boeg buurtjes

• 14 September 2014 - 09:16

Thijs:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad enne leuke auto om een paar weken mee te cruisen.

• 14 September 2014 - 09:39

Melanie:

Ha oompie tis altijd gedoe geloof ik met autoverhuur, haddenn vriendin en ik ook op vakantie. Als ik niet had opgelet had t ons 185 euro gekost >:( :p
    Hebben jullie nog wat kunnen slapen in t vliegtuig? En slaapt t bed goed in Vagebond inn? Hoe je dat nou in t engels uitspreekt geen idee ;) "Veedzjeband" in????? ;P Ben benieuwd naar t park, goed insmeren maar en mooie foto's maken he xxxx

• 14 September 2014 - 12:34

Gerdi:

Let the journey begin....xx

• 14 September 2014 - 14:30

Ina:

Ziet er leuk uit allemaal. Geniet ervan het gaat snel genoeg voorbij. Ik moet morgen na mijn vakantie weer aan de slag.

• 14 September 2014 - 17:05

Henk:

Auto ziet er niet verkeerd uit.Nog veel plezier er geniet er maar van,

Gr Henk

• 15 September 2014 - 08:20

Hans:

Mooi weer, veilig geland. Wat kan er nog mis gaan.
    Je hebt de groeten van mw Mijnals (heb ik zaterdag op de boot ontmoet).
    Veel plezier saampies. gr v Hans

• 15 September 2014 - 18:16

Annemieke:

Allereerst een heel fijne vakantie in de States.Erg leuk om jullie reisverslag te lezen, en ga het zeker volgen.Geniet ervan saampies, groetjes, Annemieke.
Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006