arrived in...San Jose Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu arrived in...San Jose Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

arrived in...San Jose Costa Rica

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

25 Februari 2013 | Costa Rica, San José

zondag 24.02 San Jose Costa Rica.

Buenos dias…

Het is vandaag zondag 24.02.13. Vandaag vertrekken we naar onze vakantie bestemming; Costa Rica.
Maar voor we daar eenmaal zijn, komt eerst het ritje naar Schiphol.
We hebben dit keer geluk en vertrekken pas om 11:35 uur met de KLM KL757 Tocumen airport Panama.
Daarna de vlucht Panama naar San Jose CR
We hebben al een online check in gedaan en ip worden we door gelabeld, dus geen gezeur met bagage in Panama.
Marc en Danielle brengen ons weg, dus voor hun is het even door de zure “zondagochtend” appel heen bijten. Dank jullie wel jongens ;-)
Eenmaal op Schiphol kunnen we zo naar de Drop Off point met onze bagage. Daar zit vast een leuke grond stewardess die onze bagage kan aannemen. Niet dus…Nu nieuw bij de KLM: “de automatische onbemande bagage incheck machine”
Ok, uhh….Boardingpass langs scanner. Per persoon reistas in zo’n bagagebak. De tas van Aline 20.4 kg, knap gedaan hoor. Ohw, daar heb je de bagagelabel. Of je die er zelf even om wilt doen, volgens de aangegeven manier.
De 1ste was ik niet zo handig in, want hij plakte overal aan vast behalve aan elkaar. Na even klooien, kon het hek dicht. Daar ging de tas van Aline.
Ok nu de mijne, stoer gooi ik mijn tas in de bagage bak..wordt dat ding niet geaccepteerd omdat ie 24.1 kg weegt.
Hallo 20.4 +24.1 = 44.5 kg en 46 kg voor 2 personen is toegestaan, wat lult die machine nou.
Ze worden dus apart gewogen en niet meer bij elkaar opgeteld.
Kon ik uit die kuttas zo,n kleine kilo bagage eruit vissen. Het werd na veel geklooi mijn Teva’s maat 45….die ik dus lekker in mijn handbagage kon meeslepen :-(
Nieuwe KLM slogan “Lang leven de automatisering en jammer voor degene die ontslagen worden”

De reis verliep rustig, maar wat duurde die 11 uur vliegen lang. We hadden lekker een two seat, dus geen dikke dampende snurker naast je. Moesten hiervoor wel een beetje bij betalen, maar geld moet rollen.
Na 3 films een dutje en verveel me rot moment, landde we Tocumen airport Panama. De stop-over tijd was maar 1 uur 45, dus voor we het in de gaten hadden zaten we in een 737-300 van COPA air richting San Jose. Die vlucht duurde niet zo lang, ca 1 ½ uur.
Yehh, de landing werd ingezet en het vliegtuig kwam al stuiterend neer op de landingsbaan.
Op naar de douane en we hadden ons inmiddels al voorbereidt op de welbekende incheck tempo van een gemiddelde buitenlandse douane beambte.
Deze gasten gingen als een speer…heel vriendelijk, je niet doordringend aankijkend en zoef naar de reistassen. Krijg nou wat…, die kwamen net van de band afrollen.
Hup langs de scanner en weg wezen hier. Mooi wat Colonnes kunnen pinnen. Doen we ook niet zo vaak 3 ton aan geld pinnen, maar 300.000 colonnes is ca 455 euries. 1000 collones is ca 1.50 euro.

Harstikke druk buiten. Je werd natuurlijk weer helemaal gek van de taxi aanbiedingen, maar ons transfer man stond al keurig met een bord omhoog met “welkom Mr en Mrs van Hal – Romijn”
De rit naar ons 1ste hotel duurde niet zo lang en tegen 21 uur lagen we even gestrekt.
Totale reisschade: 1 kapotte wiel van de reistas. Dus rustig aan met het vervoeren of anders even de ANWB bellen.
Niet lang daarna lagen we in dreamland.

Maandag 25.02.13: Vandaag krijgen we een briefing van de reisorganisatie. De benodigde vouchers en route etc worden doorgenomen.
Daarna hebben we lopend San Jose verkend.
Een niet zo heel interessante stad, maar met heel veel sfeer. Het is er gezellig druk met veel muziek en wandelende lokals.
Dit zal je op een gemiddelde maandag ochtend in Nederland niet zien.
Natuurlijk ook hier een demonstratie van gehandicapten, die het zat waren om uitgemolken te worden.
In hun rolstoel en met “we pikken het niet langer” slogans probeerde ze hier hun punt te maken.
De stad bruist van de gezelligheid en het weer was heerlijk. Na de lunch liepen we weer terug naar ons hotel. Nu even rusten, want morgenochtend heel vroeg vertrekken we naar het noorden Tortuguero, wat ze ook wel de Caribische kust noemen.
Het is niet met de auto te bereiken, dus dat doen we bepakt en bezakt met een bootje, want we komen voorlopig niet terug in San Jose
We hebben er zin in en we laten jullie wel weten wat we daar allemaal meemaken en zien.
Tot dan….

• 26 Februari 2013 - 07:30

Hans Overtoom:

Wat een weer, wat doe ik hier!! Het ziet er allemaal vrolijk uit. Ik wens jullie een fijne vakantie met mooi weer. Groetjes van Hans

• 26 Februari 2013 - 18:31

Gerdi De Ries:

Hihi,die KLM boxen ken ik ook! Mag ik ook weer gebruik van maken donderdag.
    Geniet lekker van de zon, ik ga naar de sneeuw!!!!
    Ruilen????? ;-)
Rick & Aline