Caracao, sun, tropical beaches en snorkeling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Caracao, sun, tropical beaches en snorkeling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Caracao, sun, tropical beaches en snorkeling

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

28 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag dag 17 Curaçao

Inmiddels zitten we op Curaçao. Zondagnacht om 2 uur ’s nachts ging de wekker. We hadden wel een paar uurtjes geslapen. We werden erg vroeg opgehaald, om naar vliegveld Zanderijen te gaan. Onze vlucht PY 729 zou 8:30 vertrekken met bestemming Curaçao.
De vlucht zou maar 2 uur hoeven duren, maar door een stop-over op Trinidad ging het langer duren dan we hoopte. Maar goed de vlucht verliep verder voorspoedig.
De landing op Curaçao werd ingezet. De koffers gepakt, even nog door de drugs scanner en richting autoverhuur bedrijf.
Of Curaçaoënaars even gastvrij zijn als Surinamers?? Bij het verhuurbedrijf in ieder geval niet. Wat een ongelofelijk traagheid en stugheid. Zucht, steun…auto?? Ja, graag, degene die we al gereserveerd hebben. We kregen een commando,… creditcard. Daarna uitleg betr tanken, dit moet je eerst betalen, daarna tanken. Als je teveel hebt betaald, kan je dit terug halen. Boetes is voor eigen rekening en band plakken kost 20 dollar.
Slome Jeffrey, controleert samen de auto op schade. Ben een Hollander, dus liet die gozer zich de krampen schrijven voor elk krasje en deukje. We reden weg met een Hyundai automaat, richting Hotel/App Blue Bay resort.
Ook hier kunnen ze niet rijden. Het was even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we in ons resort aan. Gelukkig was ons appartement al schoongemaakt en we konden er zo in. Nou zijn we veel gewend, maar dit appartement sloeg alles. Wat een luxe, 2 grote slaapkamers, 2 badkamers een Siemens keuken en een enorm terras compleet met een lounge set. Hier vermaken we ons wel met ons stinkende zooitje vuile was.
We kijken op een enorm groot zwembad en hebben uitzicht op een golf terrein en de zee. Heerlijk geslapen.
De volgende dag lekker naar het strand van Blue Bay. Zwembroek mee en het is maar 10 min lopen. Met die hitte is dat dus 20 min. Auto hebben we niet voor niks dus laden we onze zwem, lees en muziek spullen in.
Zit ik in die auto, doe ie werkelijk helemaal nada..Niet eens een lampje of zo. Heb ik mijn lichten aan laten staan, waardoor me hele accu is leeg gezogen.
Sorry, heb jij een signaaltje gehoord of zo. OK, dit type heeft dus geen waarschuwing signaal. G$%6&*dver…bagger.
Gelukkig bleek het hotel een goede TD te hebben, die ons een stroomshot heeft gegeven.
Toch maar even een stuk over het eiland heen gescheurd, om de accu op te laden.
Het strand van Blue Bay is schitterend. Veel privacy, gratis ligstoelen en parasol. Alle faciliteiten zijn voor hotel gasten, maar je kunt hier ook als niet gast aangenaam vertoeven. Uiteraard tegen een dagtarief.

We hebben die dag heerlijk geluierd en genoten. Een grote supermarkt ligt met de auto op steenworp afstand. Je kunt er gewoon betalen met je PIN. Lekker handig dus.
De 1ste dag stond Spaghetti, met salade en wijn op het menu. De rest van de boodschappen ook maar gelijk aangeschaft. De prijzen vallen mee. Je moet overigens gewoon zelf op zoek gaan naar hetgeen je nodig hebt, want het personeel is hier van…huhh zout??
Ja zout voor in het eten, nog steeds :smile:
…Zout, zout, zout tja en kijkt waanzinnig vaag. Komt ie bij je binnen…Zout?? Inmiddels fase :sad:
Loopt ie gewoon weg om een karretje weg te zetten. St*rf (sorry hoor) met je zout en we hadden zeker 5 min nodig om heel die zaak door te karren.

Dinsdag…eiland tour. We vertrokken gelijk na ons ontbijt. We doen een rondje Westpunt. Het weer is erg heet, maar winderig en bewolkt. Een gevaarlijke combi, want je wordt leven gegrild. We hebben een goede Surinaamse zon basis, maar het is oppassen geblazen.
We bezoeken het Shete Boca Park. Het ligt aan de kust in het noorden. Hier heb je een ruige zee. Je loopt en rijdt door het gebied heen. Hier waait een heerlijke wind, wat voor verkoeling zorgt. Veel grotten, rots plateau’s en vergezichten te zien.
De weg verder maakt in het uiterste westen een bocht naar het zuiden van het eiland. Aan deze kant liggen de meeste mooie stranden. Na het spotten van diverse standen, waren we toe aan een zwem en snorkel pauze. Onze keus viel op Praya Cas a Bao. Op dit strand is serie Bon Bini beach opgenomen (2002)
Heerlijk genoten en voordat we het wisten liep het al weer tegen vijf uur.

Onze indruk tot nu toe van Curaçao? Het Johnny & Anita mid-life gehalte is hier op het eiland erg hoog. Met patatjes oorlog, frikadellen en kroketten wordt je doodgegooid.
Het eiland heeft schitterende stranden, maar voor de rest begrijpen we het lyrische niet zo. We zijn benieuwd of het eiland nog onze hart kan stelen. We willen nog naar Willemstad, snorkelen en verder nog wat rondneuzen. We genieten er wel van hoor :biggrin:

Tot later…..

• 03 April 2012 - 18:41

Gerdi:

ziet er allemaal zeer relax uit....

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rick & Aline