18.09.19 TM 20.09.19 Scotsbluff to Estes Park, Roc - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu 18.09.19 TM 20.09.19 Scotsbluff to Estes Park, Roc - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

18.09.19 TM 20.09.19 Scotsbluff to Estes Park, Roc

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

18 September 2019 | Verenigde Staten, Estes Park

vrijdag 20 september 2019, Larimer County, Verenigde Staten
Woensdag 18.09.19
Half suf worden we wakker, want het is vroeg. Er staat vandaag een rit van 4 uur op ons program. We rijden van Custer naar Gering in het Oregon trail gebied. Het vroeg rijden biedt voordelen, dat we in de middag lekker de tijd hebben voor van alles.
De rit neemt ons mee door een bergzaam gebied wat over gaat naar het Grassland gebied. Een enorme uitgestrekte vlakte door de staat Nebraska. We gingen lekker totdat de weg 71 over ging naar gravel road…..het asfalt was wrschl op en er was geen wegenbouwer te bekennen. De weg werd door Google en TT Go aangegeven, dus we zaten goed. Dat wordt dus 20 km buffelen over een on-geasfalteerde weg in de wetenschap dat de camper zich met zijn potten en pannen flink laat horen.
Ja hoor, we schudden en hobbelen gestaag door. We laten een enorme stofwolk achter ons en rijden met geknepen billen verder.
In de verte zien we het ook enigszins stoffig worden. Die rijdt ook als een bezetenen…...huhhh lijkt wel een locomotief! Het gevaarte bleek een vrachtauto met lading die ons met volle vaart naderde.
De “weg” is nauwelijks berekend op een camper alleen, laat staan het passeren van 2 van die joekels. Ik besluit stil te staan en geeft de trucker seintjes. Laat die gast nou gewoon kak aan ons hebben en rijdt ons met een enorme snelheid tegemoet. Het leek even dat we in een slechte B film beland waren dat we als camper toeristen gekild werden door “The Terror Trucker”
Dat dit goed is gegaan is een wonder. We hebben ca 5 minuten stil gestaan voordat de stofwolk was opgetrokken.

Eindelijk asfalt en we karren verder. “Welcome in Scotsbluff”….we zijn er. Plan is om hier bij de Walmart de voorraad weer aan te vullen, voordat we de Rocky Mountains induiken.
De kar is vol en we laden de boodschappen in. We overnachten op campground Robydoux. Netjes, maar niet heel spannend.
Het is nog vroeg en we rijden na een lunch naar “Oregon trail national Monument”
Hier worden we meegenomen naar de route die vroeger jarenlang werd gebruikt door van die huifkar reizigers. Er staan een aantal van die huifkarren, compleet ingericht, met de bergen op de achtergrond geeft je een beeld hoe men in die tijd van A naar B reisde. Dan komen wij aan met een bijna 8 meter camper met alles erop en eraan.
We worden door een Ranger naar de top van de berg gereden. De Ranger is een staigaire die net is afgestudeerd en kwam uit Michigen. Ze was gekleed in een complete Ranger outfit wat best wel wat autoriteit uitstraalde. “Take your time” en we banjeren aan de top een beetje rond. Wat een uitzicht!
We worden terug gereden en bedanken de Ranger. Dat was gaaf, een privé excursie.

Vanavond wordt het kip met alles erop en eraan. Wijntje erbij...goodnight.

Donderdag 19.09.19
Vandaag rijden we van Scotsbluff naar de Rocky Mountains. We vertrekken op tijd en naderen de Mountains rondom 13 uur. We rijden door Estes Park, een stadje aan de voet van Rocky Mountains national Park. We overnachten midden in de bergen op campground “Aspenglen”, een natuur campground waar we self service zijn. We hebben hier al in Nederland gereserveerd, want het is er zo vol.
We hebben een schitterende plek met veel privacy en uitzicht over een Meadowmet bergen op de achtergrond. We verkennen verder het gebied rondom en vermaken ons wel.
We krijgen honger van zo dag en het wordt vandaag verse zalm op de BBQ, puree en sla met restje pasta salade van gisteren.
We houden ons die avond verder bezig met het schrijven van dit verslag en lezen wat.

Vrijdag 20.09.19

Goedemorgen, we staan erg vroeg op. Na het dochen even een kop koffie en een granolabar.
We rijden met zonsopgang naar Bear lake waar we onze camper moeten parkeren bij Park&Drive. Van daaruit pakken we de shutlle naar Bear Lake. De camper is 25 feet dus te groot om zelf naar Bear lake te rijden. Het parkeren is ook wel een dingetje, vandaar deze keus. We zijn een van de eerste die arriveren bij Park&Drive. We parkeren de RV en nemen de shuttle naar bear Lake. Daar lopen we een schitterende trail rondom het meer. Het meer ligt aardig hoog in de Rockies en we merken dat de lucht aardig ijl is.
We zien de opkomende zon over de bergen tevoorschijn komen, het beloofd een mooie dag te worden.
We hebben nog puf over en pakken de Alberta Fall trail mee. Deze is wat pittiger en er wordt een beroep gedaan op onze conditie. De waterval kletterde meters hoog naar beneden. Het is er nog niet druk, dus we genieten dubbel.

We rijden terug naar de RV en zoeken een mooie plek op om te ontbijten. Mbv de generator bereiden we heerlijke Pancake’s met stroop en nemen een bak koffie erbij. Gewoon kant en klaren hoor.
We beginnen aan de rit dwars door de Rocky Mountains. Van Estes Park naar Grand Lake.
Het weer is schitterend, warm met hier en daar een spierwitte wolk.
We pakken een paar lookouts mee en hebben uitzicht over het imposante berggebied. Sommige delen zijn de bomen aangetast door een bug, zoals bij ons de buxusmot. Het is afgelopen winter erg koud geweest en ze hopen dat die insect nu verdwenen is. Het probleem duurt al een paar jaar en de schade aan de bomen is hier en daar goed te zien.

We beeiken het hoogste punt van de Rockies. De RV houdt zich prima, maar het rijden door de bergen met bijna 8 meter langs afgronden is toch wel een beproeving hoor. Maar ben geslaagd.
De route was adembenemend en we hebben genoten.

We zijn nu in Grand Lake, Elk Creek Capground. Hier hebben we weer stroom en water. Het is erg warm en zet nu toch maar even de airco aan. Maf want vannacht is er kans op – 3 graden vorst.
Vanaaf de BBQ maar weer laten werken…en de dag kan niet meer stuk.

Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006