10.09.19 t.m 13.09.19 Teton nat. Park & Yelowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu 10.09.19 t.m 13.09.19 Teton nat. Park & Yelowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

10.09.19 t.m 13.09.19 Teton nat. Park & Yelowstone

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

14 September 2019 | Verenigde Staten, Yellowstone

zaterdag 14 september 2019, Cody, Verenigde Staten
Dinsdag 10-09-19

We hebben prima geslapen. We merken dat de temperatuur in de ochtend flink daalt. Vandaag rijden we door naar Headwaters. We checken uit in Colterbay en nemen de tijd om de Lake shore trail te lopen. Het gebied rondom Colterbay ligt aan een groot meer.
We slaan nog wat dingetjes in en vertrekken richting Headwaters. De rit verliep langs een aantal bezienswaardigheden. Wederom was de rit schitterend en we kunnen het scoren van een Coyote aan ons lijstje toevoegen.
De laatste stop Jenny Lake, daar sloeg het weer flink om door een flinke wind.
We naderen Headwaters campground. Mooie plek gekregen met veel privacy. We besluiten om de was maar eens te doen, van leven in een RV wordt je kleding er niet schoner op. Na een uurtje alles spik en span. Klaar voor een borrel…
Het weer liet toe dat we lekker buiten konden zitten. Ik zet de BBQ aan en gooi er 2 flinke steaks op. Het menu wordt verder sla, puree en een fles wijn.
We sluiten de avond af met een spannende thriller van Netflix.

Woensdag 11.09.19

Vanmorgen was het nog kouder, schatten zo”n 5 graden. Nu dan toch maar eerst de kachel aan, want het was aan onder de navel goed te merken dat we serieuze temperatuur hadden bereikt.
De douche is lekker warm en kleden ons snel aan.
Vandaag rijden we door Yellowstone naar Madison Campground. We hadden gerekend dat het weer niet echt goed zou zijn vandaag, maar gelukkig bleef het droog.
We bezichtigen “West Thump”, “Old Faithfull”, beide gebieden met geisers en warmte bronnen. Yellowstone bestaat uit een vulkaan, waarvan ze niet al te vrolijke vooruitzichten van verwachten.
We lopen ca 5 km langs geisers, bronnen met schitterende kleuren. De zwavel lucht komt je tegemoet, alsof je langs een gekookte eieren fabriek loopt.
Het laatste stukje van vandaag worden we overvallen door een hagel en regenbui. Zeiknat als we waren lopen we in galop naar de camper.
We trekken drogen kleding aan en rijden door naar Madison Campground.
Hier zijn we self supporting. Geen water, electra etc. Helaas merken we dat er water langs de rechter kant van de camper lekt. We dachten eerst condens of zo, maar de watertank, die ik eerder had gevuld bleek zonder gebruik ervan naar 1/3 gezakt te zijn.
Dit laten we morgen donderdag fixen in Fishing Bridge, waar ze een service punt hebben.
Zoals we al eerder aangeven, vertoond deze oude RV dame hier en daar gebreken….motorisch prima...knock knock, maar tijd voor pensioen.

Donderdag 12.09.19
Mogge, vroeg opgestaan. Lekker geslapen en ontbijtje prima. We checken uit en rijden van Medison naar Mammoth Hot Spring. De parkeer gelegenheid voor RV’s is beperkt, dus vandaar het vroege opstaan. De rit leidt ons door het bovenste gedeelte van Yellowstone. Mammoth Hot Spring is een gebied met uiteraard geysers, hotspring en een typisch gekleurde mineralen afzetting. De zwavel lucht komt je al tegemoet als je over het gebied loopt. We maken er een wandeling van een dik uur.

In Tower Junction scoort Aline een heuse Yellowstone T-shirt, voor de rest wordt je hier dood gegooid met allerlei souvenirs, die we rustig laten liggen. We passeren Tower Fall, een flinke waterval die er nou niet bepaald droog bij lag. De Yellowstone rivier stroomt op sommige plaatsen flink. Hier wordt veel gevist door Amerikanen die met van die lange waterdichte broeken staan te hengelen.
We rijden door naar Fishing Bridge waar we de watertank laten maken. Prima geholpen hier en er bleek door het hutsen en schudden van de camper veroorzaakt door het geweldige wegdek dat er een koppelstukje was afgebroken. Ieder geval waren we blij dat we weer water konden tappen, let wel deze tank is bedoeld voor douchen, toilet flush en niet geschikt om te drinken etc.
Tijd voor de lunch en we parkeren de camper aan de Yellowstone rivier. Zeker geen vervelende plek om te lunchen.
We nemen de tijd voordat we verder rijden naar Mud Volcano. Hier maken we kennis met de zgn modder geysers, minder geschikt voor Welness….gnagna.
Bij dragon mouth, kwam de stoom met zwavellucht ons tegemoet….die heeft inderdaad jaren lang zijn tanden niet gepoetst. Om nog een extra dimensie toe te voegen horen we een grommend geluid uit een diepe grot.
We rijden door naar Canyon campground, ook deze plek hebben we van te voren gereserveerd.
Al de campgrounds in yellowstone behoren tot het park. Hebben dezelfde regels mbt beren en overige wildlife. We rijden door een meadow waar we aangehouden worden door een kudde Bisons, die besluiten om de weg met zijn alle over te steken. Wij stonden als 1ste rang en genoten van het tafereel. Ook hier werd de kudde geleidt door een gigantisch Bison mannetje.
Na een stief kwartiertje besloot het mannetje de weg weer vrij te geven.

We parkeren de camper op Canyon campground.
Ook hier steken we de BBQ aan en bereiden een heerlijke maaltijd.
De poging om een filmpie te kijken, kwamen we niet verder dan de titel en vielen in slaap.

Vrijdag 13.09.19 1ste week

Ontzettend koud geweest vannacht, maar we hebben het overleefd. Zetten de heater aan en springen met een noodvaart onder de douche en er weer uit.
Vandaag is het bekijken van de Grand Canyon van Yellowstone. Deze is verdeeld over de North Rim en de South Rim. Het is er gezellig druk en we kunnen zonder problemen de camper parkeren. We zijn redelijk vroeg, dus geen chinezen die voor je lens heen en weer banjeren.
Het gebied hier is overweldigend en de ohhh’s en aaahhh’s waren niet te tellen.
Ook de Norris geyser basin gaf je fantasie de vrije loop. Het gebied met hier en daar een dorre boom, gekleurde bodem door mineralen afzetting en stomende beekjes gaf je het idee, dat je een stukje van het einde van de wereld mee maakte.
We naderen Bridge Bay Campground, waar we een mooie plek in de zon toegewezen krijgen.
Broodjes Hamburger met alles erop en eraan wordt het vanavond. De BBQ is zo aangestoken en de hamburgers zijn binnen een kwartiertje gegrild.
We krijgen bezoek van mini eekhoorntjes, die we helaas niet mogen voeden.
Was weer een mooie dag vol indrukken. We merken dat we moeite hebben met ons korte termijn geheugen wat te merken is met het schrijven van dit reisverslag.
Tot later...
Rick & Aline