Jackson naar Grand Teton nat. Park Colterbay camp - Reisverslag uit Teton, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Jackson naar Grand Teton nat. Park Colterbay camp - Reisverslag uit Teton, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Jackson naar Grand Teton nat. Park Colterbay camp

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

09 September 2019 | Verenigde Staten, Teton

maandag 09 september 2019, Teton County, Verenigde Staten
Zondag 08-09-19
Vandaag rijden we van Brigham City naar Jackson. We staan vroeg op, want de RV campground Gross Ventre is zo’n camp die First come First service hanteert, bedoelen ze mee, ben je laat en de tent is vol dan heb je pech.
De rit is een pittige in de categorie 400 km en nog een beetje. De rit is prachtig en is een stuk rustiger dan de vorige keren, dat zal ook wel te maken hebben met het vinden van onze draai.
De oude RV dame laat haar V8 motor prima ronken. Soms overheerst het geluid van de potten, pannen en de 3 gas pitter die veroorzaakt worden door het slechte wegdek.
Weg en waterbouw is nou niet bepaald een toppertje hier in de US….daar zijn de Belgische wegen heilig bij.

We naderen Gross Ventre in Jackson. We krijgen een mooie plek toegewezen. Het weer is de hele dag druilerig, regelmatig regen en de wolken kijken ook niet al te vrolijk.
Ik laat me niet weerhouden om de BBQ (gas) aan te zetten om Steaks en een soort Sparerib te bereiden….begint het ff te hozen. Ik zet de BBQ onder de picknick tafel, maak een afdak van de verpakking en natuurlijk, wie heeft er nou geen paraplu bij zich op vakantie??...ik dus.
De plastic zak over me kop en schoenen deed wonderen, die bleven droog. De rest van mijn uitrusting werd zeiknat.
De steaks en sparerib waren klaar en het stopte met regenen. Ik loop met het food naar binnen en mijn oog valt op de rechter voorband….die staat er wel heel luchtloos bij. Ook dat nog, lekker dan 6 uur PM = 18:00 ( bruggetje PM= prettige middag) lege band!!
We eten vlug wat, laden alles in en rijden zo’n 15 km voorzichtig naar Jackson terug.
Van de 500 us meting, zat er maar 100 in. Pomp er een lading lucht bij en nu hopen dat ie de volgende morgen nog hard is.
We eten de rest op en eindigen de avond met 2 wodka’s /Coke. We evalueren de afgelopen 3 dagen en kwamen tot de conclusie dat we nog aardig flexibel zijn, hahaha.
We slapen onze “roes” uit tot de volgende morgen.

Maandag 09-09-19

Om 6 uur check ik in 8 graden de voorband...yehh, nog vol met lucht. Geen ANWB nodig, want zo’n voorbandje wissel je niet zomaar even.
Vandaag een rustige rit door het Grand Teton Park. We nemen de buiten route richting Colterbay Campground. In deze rit genieten we van de schitterende look-outs over het Teton Gebergte en de schitterende natuur. Hier spotten we ook een kudde Bisons, die waakzaam naar ons keken. Ga die jongens niet aaien of zo, want dan blijft er niet veel van je over.
We naderen Colterbay en checken in. We klappen onze Walmart a 8 dollar stoeltjes uit en genieten na van al dat moois wat we vandaag hebben gezien.
Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006