21.09.19 tm 23.09.19 in Arches nat.park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu 21.09.19 tm 23.09.19 in Arches nat.park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

21.09.19 tm 23.09.19 in Arches nat.park

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

21 September 2019 | Verenigde Staten, Moab

maandag 23 september 2019, Moab, Verenigde Staten
21.09.19 tm 23.09.19 Weekend in Arches nat.park campground Devils Garden

We vertrekken van Grand lake vroeg naar Glenwood Spring, zo,n 229 km. Het ritme zit er aardig in. Lekker vroeg op, ontbijtje en koffie. Het rijden met de camper is geen straf, we zien onderweg erg veel en we plannen de rest van de dag voor allerlei dingen, zoals het lopen van trails door gebieden waar je stil van wordt.
De route neemt ons mee dwars door Glenwood Canyon. Enorme bergen passeren we.
De weg is gedeeltelijk op betonnen pilaren aangelegd, maar het oppervlak ligt er maar zielig bij.
We horen het drumstel geluid van alle potten en pannen niet eens meer.

We overnachten op een KOA campground, wat aan de Colorado rivier ligt. We hebben eerder de spot bezocht waar deze rivier ontspringt, dat was maar een zielig stroompje.
Hier raast ie aardig met af en toe een stroomversnelling. We zijn full hooked, dus water, stroom en dumpen geblazen.
We bereiden weer een top maaltijd en draaien de 3e camping gas patroon erop.

We hebben inmiddels 7 staten bezocht:
• South Dakota
• Nebraska
• Colorado
over een afstand van 2474 mile / 3981 km
De belegen camper dame houdt zich prima en we voelen er ons veilig in. Zelfs door de bergen waar we behoorlijke hoogte bereiken gaat gestaag.

We gaan slapen, morgen weer een dag…..

Zondag 22.09.19

Tjezus wat is het koud en we constateren 3 graden. De rijp ligt op de picknicktafel, dus buiten eten effe niet.
We zetten de heater even aan en het wordt snel behaaglijk.

We rijden vandaag naar het Arches national park. Nergens ter wereld komen zoveel natuurlijke rotsbogen voor als in het Arches, waar indrukwekkende rots formaties en balancerende rotsen je mond doet open staan.
We naderen de Ranger huisjes waar we onze pas moeten tonen. We rijden al direct vrij steil naar boven en we zien de 1ste roodachtige rotsformatie opduiken.
Het lijkt wel of we op een andere planeet rijden. Uiteraard maken we hier diverse stops voor een kleine hike of een lookout.
Het is er niet heel druk, dus het parkeren van de 8 meter lange camper leverde geen probleem op.

We overnachten midden in het Archers gebied op een natuur campground “Devils Garden”
Als je hier een plek kan reserveren vanuit NL, ben je een bofferd.
Je kunt er pas 6 maanden van te voren reserveren.
Aline heeft via internet een mooie plek gereserveerd en we installeren de camper. Daar was ik snel klaar mee, want geen stroom, water of dump hier.
Om ons heen schitterende rode rotsformaties. We besluiten de “Devils Garden trail”te gaan lopen, als moderate aangegeven. De trail route is niet heel erg lang en is met natuurlijke op elkaar gestapelde rotsblokjes aangegeven...moet te doen zijn.
We lopen de route over zandvlaktes, rotsen en smalle paadjes. We naderen de beroemde Arches boog waar we onderdoor zouden moeten kunnen lopen...niet dus. Dat gaan we niet doen een mini afdaling zonder touwen, haken en speciale schoenen. Onder ons horen we een doffe klap. Daar bleek een Amerikaanse dame van zo’n rots gevallen te zijn. Met haar hoedje scheef op haar hoofd lag ze languit. Gelukkig had ze hulp, want we konden niet veel doen van zo’n 5 meter hoogte.

We besluiten dezelfde route terug te lopen, tenminste dat dachten we. Hier hadden we te maken met een gevalletje wat “verdwaald” heet. We konden het pad niet meer vinden. Het liep tegen 17 uur en de zon staat al lager. Ik zie in de verte vanaf een heuvel “Devils Garden campground” liggen. Jezus, we lopen helemaal de verkeerde kant op. Merk dat we hier toch wel met een serieus probleem te maken hebben. Geen pad natuurlijk wat ons hemelsbreed naar veilige oorden bracht. In de verte zien we een sportieve chick die de pas er aardig in had…..die weet de weg!!
“Joehoehhh…..uhhh, hi there...sorry are you going to Devils garden camp?? “
“We are a little bit lost”. ….“Yeh follow the piled up rocks or this path, no problem” en ze liep verder.
Opgelucht dat we waren hielden we haar in het oog. Gelukkig geen bericht “Dutch couple lost in Devils Garden”

Eenmaal bij de camper grillen we een broodje hamburger en nemen een wit biertje. We reppen even geen woord over dit “avontuur”, want het is te duf voor woorden.

Maandag 23.09.19

Vannacht fris, enorm donker en sterren gezien. Hier geen licht vervuilig.
We staan iets later op dan gebruikelijk en nemen iets langer de tijd voor een ontbijt. We laten Devils Garden camp achter ons.
Vandaag lopen we weer een aantal trails langs indrukwekkende rotsen en bogen. We zijn niet de enige, maar het is niet overdreven druk. Verdwalen hier zal gelukkig niet gebeuren, want er loopt regelmatig iemand die ook aan de wandel is.

Wat een uniek gebeuren dat we hier mogen rondlopen. We genieten van al dat moois.
De afstanden tussen de verschillende trails zijn klein en het parkeren van de camper leverde ook geen problemen op.

Halverwegen de middag rijden we Arches uit richting Moab, zo’n 25 km verderop.
We campen in Moab 2 nachten en maken vandaar uit wat uitstapjes in de buurt.
Vlakbij de campground “Canyonland” doen we bij de city buurtsuper boodschappen. Prima dineetje en een heuse American Pie bij de koffie.
We maken de nacht lang en we duiken de recovery room in. Truste…...

Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006