Inleiding Project AK 200 dialyse machines - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Inleiding Project AK 200 dialyse machines - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Inleiding Project AK 200 dialyse machines

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

08 Mei 2010 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 08-05-2010
Hallo allemaal,

Dit reisverslag uit Suriname is geen vakantie verslag zoals jullie gewend zijn van ons.
Het reisverslag zal gaan over onze ervaringen van het project “Instaleren AK 200 dialyse machines in Paramaribo”
Ons, is dit keer niet Aline & Richard, maar R&R, Ronald en Richard.

In het verlengde van de werkvakantie januari 2010 in Suriname, heeft het idee om iets meer te willen doen aan Stichting vakantie dialyse Suriname (SVDS) niet stil gestaan.
Doel van het hele project was, om een aantal AK 200 machines te schenken aan SVDS. Na aanschaf van nieuwe machines in het St Franciscus gasthuis, kwamen de “oudjes” vrij.
Met enige trots kan ik zeggen,dat me dat na onderhandeling met de Firma Gambro en andere is gelukt.Er werden in maart 2010 6x AK 200 machines verscheept van Nederland naar Paramaribo.

Om het project te begeleiden en te laten slagen, heb ik hulp gekregen van onze medisch technicus Ronald. Het duo R&R werd gevormd. ;-)
Nu een aantal maanden verder, zitten we vanaf vrijdag 07 mei 2010 samen in Suriname om aan de slag te gaan. Ronald zal zich bezig houden met het bedrijfsklaar maken van de AK 200. Ik zelf zal een stuk instructie en begeleiding geven aan de surinaamse dialyseverpleegkundige wanneer de machines gebruikt gaan worden.

Vrijdag 07-05-10 vertrek Amsterdam. Onze vlucht PY 0993 SLM zou 11:00 uur NL tijd vertrekken.
We hadden al direct te maken met de Surinaamse tijd inschatting en dat was een uur later vertrekken. Hadden we kunnen weten ;-)
Stoel 7A -7B, een 2 zit voorin het toestel met een giga beenruimte. De sfeer zat er al meteen in, nadat met name Ronald zich verwonderde, dat alle drankjes en eten aan boord gratis waren.
Dat maakte het uurtje vertraging wel weer goed.
Het duo R&R kon vertrekken.
Normaal heb ik een bijgeloof en laat Aline d’r arm altijd inhaken tijdens de landing en het opstijgen.
Keek naar me buurman Ronald en heb het dit keer maar met me eigen armen over elkaar gezeten.

1ste rondje van een hele aardige SLM stewardess, die we voor de rest van de vlucht maar een tijdelijk contract hebben aangeboden.
Wodka, +Jus ronde 1, de fles was vol. Heerlijk , met die rondraaiende ijsblokjes goten we dat naar binnen. Door de drukcabine steeg het gevoel “wat kan ons het schelen” vrij snel.
We moesten zo’n 9 ½ uur vliegen en hebben elk uur een onderhoudsdosis genomen. We hoefde er op het laatst niet eens meer om te vragen. Verstandig, dat we waren zijn we gestopt bij het 6e uur en de boel afgesloten met een Parbo biertje.
Uiteraard hebben we ons gedragen, maar wat hadden wij het gezellig en lol ;-)
Niks gemerkt van turbulentie of wat dan ook. O, we schijnen ook regelmatig in slaap gevallen te zijn.

Landing werd ingezet en zetten voet op Surinaamse bodem. De rit naar Paramaribo duurt ca 1 uur. Nu iets langer door de drukte en het werd er ook net beter op in Paramaribo zelf. Files midden in de stad.
We logeren deze week in het Mariott Hotel, wat de autorit weer goedmaakte. Ieder een luxe kamer met alles erop en eraan
2 paracetamol en een douchebeurt verder spraken we af voor een snelle hap bij een chinees. Mokse mesie, gegeten en 22:00 sr tijd het bed ingerold.
Morgen zaterdag, afgesproken met Glenn van SVDS om te starten. tot dan

;-) FOTO'S:

• 08 Mei 2010 - 11:10

Aline:

Hoi lieverd.
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen en het hotel naar jullie zin is.-Heb je natuurlijk al prive gesproken maar wil jou en Ronald veel succes wensen de komende week. Geniet er ook een beetje van. Doe Glen en Glenda de hartelijke groeten van mij. ben wel een beetje jaloers als ik aan het eten denk. Nou veel plezier en ik hoor je wel. Veel liefs Aline

• 08 Mei 2010 - 20:28

Marc En Danielle:

Hoi pa, fijn dat de vlucht goed is verlopen. We zijn benieuwd naar jullie belevenissen in suriname. Succes en geniet ervan. Groetjes marc en danielle.

• 20 Mei 2010 - 06:24

Robnette: