Project AK 200 afgerond, weer thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Project AK 200 afgerond, weer thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Project AK 200 afgerond, weer thuis

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

16 Mei 2010 | Nederland, Rotterdam

Zondag 16 mei 2010

Voor eerdere geplaatste verslagen over project AK 200 zie optie menu>>reisverslagen.

Hallo allemaal,

Allereerst lees ik net, dat er een weer een vliegtuig in Suriname is gecrasht. Het gaat hier om een klein vliegtuig Antonov 28 van Blue-Wing, die vluchten uitvoerd naar vooral naar jungle achtige gebieden in het binnenland.
Het nieuws kwam erg aan, mede doordat wij Aline en ik in januari 2010 met hetzefde type vliegtuig en maatschappij diverse vluchten hebben gemaakt naar het Amazonegebied van Suriname.

Inmiddels zijn we weer na een lange reis veilig thuis aangekomen. We vertrokken vrijdagmiddag 16:30 sr tijd uit het hotel. Na een uurtje vertraging en 9 uur vliegen, landde we op Schiphol. De terugreis met een combi taxi hadden we al van te voren geregeld.
Maandag 17 mei, ga ik weer aan de slag. Dialyseren, met alle materialen die je nodig hebt. Werken met collega's, die veel kennis en vaardigheden in huis hebben. We hebben het maar goed voor mekaar.
Ronald gaat nog een weekje thuis klussen en komt volgende week pas weer.

Project AK200: 6 AK200 dialyse machines geschonken aan Stichting vakantie dialyse Suriname. In 1 week ter plekke bedrijfsklaar gemaakt en getest. Het geven van instructie en scholing aan de surinaamse verpleegkundige. De gesprekken met Fa Gambro, stichting dialysehulp buitenland. Het maken van afspraken met SVDS. De machines in Nl klaarmaken voor transport. Regelen van administratieve douane afwikkelingen in Suriname.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar tijdens het opsommen hiervan trek ik bijna weer wit weg ;-)

Het project AK200 is succesvol verlopen.Het heeft wel zo'n 3 maanden voorbereiding, etc nodig gehad, maar het was de moeite zeker waard.
Zonder de hulp van onze technicus Ronald had dit project zeker niet geslaagd, zoals het nu.
Het is een drukke, intensieve werkweek geweest.
Ook Glenn van SVDS, met zijn hele team spraken hun dank en waardering uit.
Alle AK200 staan klaar om maandag 17 mei gebruikt te worden.
Trouwens een mooi gezicht zo'n hele unit met 1 type machine. Ze kregen zelfs een heuse sopbeurt en glommen je tegemoet.

Ik kreeg de afgelopen tijd reacties van sommige collega's, die aangaven ook wel eens zo'n reisje naar Suriname wilde maken. Zelfs met de opmerking "waarom krijg ik dat nou eens nooit". Ik kan hen alleen aangeven: "krijgen" doe je niks in het leven, je moet er wel wat voor doen. Steek er enorm veel eigen vrije tijd in, ben bereidt om instructie, klinische lessen en scholing te geven, werk onder andere omstandigheden dan wat je gewend bent, wees bestand tegen extreme vochtige hitte, vergelijk het niet ( met alle respect) met een georganiseerd zonnebloem reis, wees flexibel, houdt rekening met cultuurverschillen, verwacht niets terug, etc
Dan ben je:
X geschikt
O ongeschikt

Wie weet in de toekomst kan je in Marokko of Suriname projecten etc oppakken.

Ronald en ik gaan zeker het AK200 project verder begeleiden.
Er zal nauw contact zijn over het verdere verloop. Gaat technisch alles naar wens, onderhouden mailverkeer met surinaamse verpleegkundige, contact dir. SVDS Glenn. We sluiten ook niet uit om in de toekomst technische ondersteuning en verdere instructies, scholing etc ter plekke uit te voeren.

Ik hoop, dat iedereen de verslagen leuk en interessant vonden.
Bedankt voor de reacties.
Wie weet volgt er nog een update hoe het gaat bij onze collega's in Suriname

Om een aantal fotoos te laten zien heb ik een omweg moeten maken naar een ander site.

Kopieer de bovenste regel of type regel in de adresbalk
Ik hoop dat het lukt en hopelijk geeft het een beeld.

• 20 Mei 2010 - 06:27

Robnette:

leukdat ie gelijksbedrijfsklaar is gemaakt en getest is.
    bizar dat jij ooit die vliegtuig heb genomen die is neergestort. Da denk je toch even na over het leven.

• 17 December 2010 - 20:06

Koen:

als ik dit verslag leest is er één reactie
    super(er zijn nog mensen die nog aan anderen denken die meer nodig hebben dan zij zelf(afhankelijheid van kennis en kunde)
Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006