NT Darwin: Kakadu, Katherine Gorge, Lichtfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu NT Darwin: Kakadu, Katherine Gorge, Lichtfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

NT Darwin: Kakadu, Katherine Gorge, Lichtfield

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

06 Oktober 2011 | Australië, Darwin

Donderdag dag 14:
(voor degene, die de andere verslagen willen lezen en fotoos willen bekijken: ga naar menu>>reisverslagen)

Hai Netherlands,

Yep, we zitten weer high in the sky op flight JQ 58 van Darwin naar Cairns.
Natuurlijk weer tijd voor een update, over wat we zoal de afgelopen dagen in Darwin en omstreken hebben gedaan.
Even een flashback naar Alice Springs. Leuk om te vertellen, dat The Flying Docters hier is gestationeerd.
Het maakt ze helemaal niet uit of je een inwoner bent van Australie of een Hollandse toerist bent , je wordt geholpen wanneer nodig.
Hier krijg je doorgaans geen rekening van als er hulp oid gegeven moet worden.
Op de vraag “what are you doing for living”, werd het al snel duidelijk dat er een te kort is aan Dialyse specialisten zoals ze dat hier noemen. In de outback worden ook Aboriginals gedialyseerd. Natuurlijk obv Diabetisch en Hypertensie. Er staan een aantal mobiele units over de hele outback opgesteld om deze mensen te helpen. Dus…voor een jaartje werken in Australië???

OK, neem jullie terug naar zondag 10e dag . Het Hotel is weer uitstekend. Tot nu toe hebben we prima , schone hotels geboekt. Ze zijn klantvriendelijk en bieden goede service.
Zondagavond zijn we naar de Darwin Mindil Beach Market geweest. Dat is hier elke zondag big happening. Eetkraampjes van Aziatisch tot Turks toe, bieden je heerlijke kleine gerechten te aan voor een goedkope prijs. Hele gezinnen verzamelen zich op het strand, beladen met hele schalen met oesters, garnalen en Aziatische gerechten. De glazen wijn zijn niet te tellen. Muzikanten, die spelen op een Diggeridoo van een cultureel niveau tot heavy raw. Kraampjes met Australische souvenirtjes zijn niet te tellen.
Dit alles heeft een doel, zien en gezien worden. De zonsondergang is toch wel een hoogtepunt. Leuk om iedereen te zien relaxen en te genieten.

Maandag 11e dag, vroeg op natuurlijk. We vertrekken om 06:30 naar Kakadu National park. Bij het instappen kregen we een OMG (Oh my god) moment. Klein gezelschap, een beetje gevarieerd van jong tot….huh? Staat er nou ook een hoog bejaarde vrouw, zo krom als een hoepel achter een rollator te wachten? O, ze is samen met haar echtgenoot. Nou, we keken elkaar aan, het tempo is bepaald. Zal ze even voorstellen. Doris en Sid, 85 en 89 jaar uit Adelaide, op vakantie naar…Kakadu National park. Doris liep overigens als een kievit, wel met een ingepakt been maar toch. Sid bleek later een enorme goede klimmer te zijn. Word vervolgd.
Kakadu ligt ten oosten van Darwin. Eenmaal aangekomen, gingen we op krokodillen, flora en fauna River cruise. Een schitterend wetland natuurgebied, met honderden verschillend vogels en planten. Krokodillen, ja hoor tientallen hebben we er gespot. Geen lekkere jongens overigens, armen en benen binnenboord dus. Lekker relax en Doris had het ook naar haar zin.

Na een heerlijke lunch, een beetje actie. We gaan in het Urbirr rock/gebied lopen. Een gebied met veel Aboriginals art getekend op rotsen. Hoe gaan ze dat in vredesnaam met Doris en Sid doen. Doris lieten we alleen in de schaduw in de middle of knowhere zitten, met genoeg drinken. Er stond een bankje in de schaduw en Doris ging een middag dutje doen. Ja eh, Sid ging wel mee. Zou ie DNR zijn?? Ritme, o ja 30/2.
Zet die ouwe Aussie ze hakken in het zand en begint me daar te lopen, te klimmen zonder hijgen of rood aanlopen. Niks was Sid te veel.
Respect hoor. Ik teken er voor om er op die leeftijd er nog zo vitaal bij te lopen. Dan neem ik de iets te hoog opgetrokken short en sokken met een polyether polo op de koop toe .

Wij genoten van het schiterende uitzicht over Arnhemland. Dit is een gebied waar weinig over bekend is. Het is overigens wel grondgebied van de Aboriginals
Arnhemland heeft idd connecties met Nederland. Het is genoemd naar het schip de Arnhem, waarmee Willem van Colster in 1623 langs de kust voerde.

Na ca 2 uur genoten te hebben van al dat moois, hebben we de gordijnen bij Doris opengetrokken en zijn verder gegaan. De tijd gaat snel hier. Het wordt even na zessen al pikdonker. Tegen zeven uur kwamen we weer in Darwin aan.
We namen geen afscheid van Doris en Sid, want die zitten een etage lager in hetzelfde hotel.

Dinsdag 12e dag
Back on the road again, early birds here.
Katherine Gorge ligt even ten westen van Katherine. Hier varen door een schitterde kloof, langs krokodillen en rotsformaties. In de gebied is de film Rook opgenomen. Een film die gaat over een rivercruise, een enorme agressieve kroko en een horror theme. Wij hadden thuis die film al gezien en keken of we de omgeving herkende. Voor de rest hebben we maar een ander scenario gedraaid.
Het leuke was, dat er stukken door de kloof gelopen moest worden en dat we over moesten stappen op een andere boot.
Voor de rest weer veel gezien.

Woensdag 13e dag:
Laatste dag in Darwin. Vandaag naar Lichtfield National Park. Hier hebben we enorme Termite mounds gezien. Deze termieten heuvels kunnen wel zo’n 10 meter hoog worden. Een groot gebied is bezaaid met van die heuvels. Er zijn zelfs tennisbanen en vloeren van termieten materiaal gemaakt.
De tocht gaat verder door een schitterend landschap richting een aantal watervallen in de bergen. Hier heb je de mogenlijkheid om een verfrissende duik te nemen aan de voet van de waterval. Niks enge beestjes die via je jongeheer naar binnen zwemmen. Kraakhelder water.

We hebben genoten in The Northern Territory. Het gebied loopt vanaf Alice Springs tot aan het noorden bij Darwin, zo’1600 km. We hebben in bijna 2 weken al veel verschillende delen van Australie mogen zien. Vanaf de grote stad Sidney, tot het gehucht Alice Springs naar de Red Center in de outback.
Het Aboriginal gebied rondom de Uluru en de Kata Tjuta. De Wetlands in het noorden met zijn enorme krokodillen en kloven. In luxe hotels geslapen, maar ook in basic tenten. Temperatuur verschillen van zo’n 25 graden ervaren, van sidderende hitte naar koude nachten. Meer geleerd over het sterrenstelsel, dan alleen ons steelpannentje.

En nu richting de noord -oostkust, Cairns. De landing is inmiddels al weer ingezet. Fasten seatbelt and swift off your electronic equipment.
Tot gauw weer, vanuit het andere gedeelte van Australie

• 06 Oktober 2011 - 11:01

Astrid:

Hallo Richard en Aline,
    ben gewoon jaloers op jullie 4 dagen Madrid waren ook heerlijk, maar dit...........................
    Het lijkt mij echt een ontzettende ervaring, dus gewoon genieten, indrukken op doen en lief zijn voor elkaar.
    Tot horens

• 06 Oktober 2011 - 11:09

Tachasja:

Wat kan je mooi schrijven Rich.D8 wat een lang stuk tekst,maar was er zo doorheen.Fijn dat jullie genieten. Ik verheug mij nu al op de volgende update! Take care.

• 06 Oktober 2011 - 12:55

Monique Plaisier:

Ha Richard,
    Wat kan je toch goed, informatief en met zo veel humor schrijven :-)
    Wat een ervaringen hebben jullie al achter de rug en zo veel gevariërde landschappen, flora en fauna gezien(bijzonder hé).Echt geweldig!
    Overigens prachtige foto's, we krijgen een bijzonder goede indruk van wat jullie vakantie.
    Geniet er van en nog héél veel plezier samen,
    Groet Monique

• 06 Oktober 2011 - 13:03

Claudia:

Lieve Rick en Aline...
    Wat een genot om weer wat lees voer te krijgen zeg! Alsof ik er eventjes bij was... ik heb echt even moeten gieren van het lachen om Doris en Sid! Al was het alleen maar om hoe jullie koppies eruit gezien moeten hebben bij het zien van die 2! De familie van Hal kennende had het een leuk plaatje geweest! Wat een respect inderdaad voor die 2... Die moeten het moto "geef nooit op / Carpe diem / je bent nooit te oud" hebben... hahaha! Ow ja... en keep up the camera work! Jullie weten ook wat goede kiekjes schieten betekend zeg! Prachtig! Genietse!

• 06 Oktober 2011 - 13:33

Angela En Amancho:

het ziet er weer erg slecht uit allemaal :D nog een hele fijne vakantie!!

• 07 Oktober 2011 - 19:15

Gerdi:

Schitterend....zo zie je maar weer...vooroordelen..hihi..
    wat een schitterend jong met zijn tekening en papagaaitje op zijn arm.
    He.. en bij die termietenheuvel..geen gekriebel in de broek????
    veel fun en ik zie uit naar t volgende verslag en foto''s
    x Gerdi

• 08 Oktober 2011 - 07:59

Joanna:

Wat een leuke verslagen zeg! Is wel weer wat anders dan de Griekse eilanden...
    Een hele dikke kus voor mijn avontuurlijke oom en tante!!!

• 11 Oktober 2011 - 07:23

HansO:

Hoi vakantiegangers, wederom een leuk stukje. Betaalt het nog een beetje, daar dialysepleeg zijn?
    Lijkt mij wel leuk om dit een jaar te doen.
    Veel plezier nog.
    gr v HansO