Sunshine Coast British Columbia and te last day - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Sunshine Coast British Columbia and te last day - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast British Columbia and te last day

Door: rickaline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

29 September 2016 | Canada, Horseshoe Bay

Dag 19 donderdag 29 september ’16

Vandaag maken we er een rustig begin van. We hebben goed geslapen en het was minder koud als de vorige nachten.
De laatste vakantiedag?,…helaas wel. We inventariseren onze voorraad en hetgeen we over hebben viel niet tegen.
De laatste bacon en eieren bakken we voor het ontbijt en van het pak muesli zien we ook de bodem.
We stoppen wat we niet meer gebruiken in een tas, waar we later misschien iemand blij mee kunnen maken, we ontbijten op ons gemakkie en kijken elkaar aan.
De geluiden van “zo geen zin in”…”zullen we emigreren”…”gadver werken, weer alles moeten”… echoën door de camper heen.
We schieten in de lach en we realiseren ons dat we ontzettend aan het zeiken zijn.
Wat klagen we nou, top tijd gehad hier in het mooie Canada, dingen gedaan waar een ander alleen van kan dromen.
We genieten nog even van de ochtendrust.

De laatste etappe is Whistler naar Vancouver Delta, een rit van ca 150 km waarvan een gedeelte loopt via “The Sunshine Coast, British Columbia’s best kept secret”
De camper is klaar voor vertrek en rijden via de BC99 naar het zuiden. We genieten van de omgeving.
Niks gezegd, toen ik de benzine meter toch wel akelig snel zag zakken. De km stand wat we doorgaans rijden is 200 km en dan tanken.
Nu staat de meter ver over de 300 km, toch niet zo handig om in Whistler niet even te tanken.
We naderen Garibaldi en slaak een zucht van verlichting. Weet ik veel hoeveel km je echt kan rijden op een volle tank.
We tappen de tank weer vol en vervolgen de route.
De route via de Sunshine Coast is weer erg verrassend. We rijden langs de kust maar ook door een bergen. In Horseshoe Bay verlaten we de 99 voor een stop en lunch.
In Horseshoe Bay kan je de overtocht met de ferry naar Vancouver Island maken.

We parkeren de camper aan de rand van het stadje. Er hangt een gemoedelijk sfeertje en bekijken alles op ons gemak. Lopen de pier op en af, maar bekeken ook al het lekkers wat er in het park zoal gegeten werd.
“Fish & Chips” day was het volgens ons want veel mensen zaten lekker met een krant op schoot de beroemde Fish & Chips naar binnen te werken.

Die willen we ook en we bestellen 2 porties bij C-Lovers. Deze jongens pretenderen de beste Fisch & Chips te verkopen van heel Canada. Die van de hamburgers hebben we al gehad en zijn benieuwd naar deze ervaring 
Met 2 enorme kranten rollen lopen we terug naar de camper. We installeren ons en heerlijke patat met stukken kibbeling werd weggewerkt…

We verlaten Horseshoe Bay en we vervolgen de route naar Burnaby cariboo rv park. Klinkt nieuwsgierig, maar deze zgn stads camp ligt midden in Vancouver.
We storten ons in de verkeers chaos, hielden TomTom nauwkeurig in de gaten en lieten ons niet gek maken.
Met de 6800 kg wegende camper denderen we over de weg en de km naar Burnaby werden steeds minder.
We zijn er bijna….we zijn er bijna….. gonst er door me hoofd. Het is inmiddels wel een bekend fenomeen dat je een rondreis altijd eindigt in een grote stad met al zijn verkeersdrukte en hectiek.

We checken in en hebben plaats 204. We rijden rustig langs tientallen campers door en zien 204 liggen.
De plek was niet dieper dan 8 mtr en niet breder dan zo’n 3.50 mtr.
Hoe krijg ik dat bakbeest achteruit in dat nisje. Met veel geduld en een paar keer heen en weer steken lukt het me de camper te stallen. We stapte nog net niet vanuit de camper rechtstreeks op de aanwezige picnic tafel.
Een haag zorgde nog voor enige privacy.

Het moment wat we haten is aangebroken…het verzamelen van je zooi en het inpakken van de reistassen.
Ik parkeer me tas boven op de picnictafel, stal me hele hebben en houwen uit en probeer alles weer in de tas te krijgen.
Aline worstelt in de camper met haar bagage.
Daar kregen we dorst van en van de laatste cola en Vodka maakte we het ons gemakkelijker…dus werd het proppen geblazen.
Met de resterende voorraad tas maakte we een ouwe rondreizende Canadees blij.

In de avond wisselen we ervaringen uit wat we in Canada het mooiste vonden en de meeste indruk achter gelaten heeft.

Dag 20 Vrijdag 30 september “16

We staan bijtijds op. Op zo’n 30 min rijden zal de verhuurder “Fraserway”de camper in weer in ontvangst nemen. De boel wordt gecontroleerd en de papieren worden doorlopen.
Er wordt naar onze reiservaring gevraagd en we vullen een enquête form in.
Nadat alles OK was, brengt Fraserway ons naar het Vancouver airport.
Fraserway is een groot bedrijf met uitstekende service. Ze behoren tot de A klasse en werken samen met reisorganisatie Travelhome. Met een goed pakket heb je niets te maken met eigen risico en kleine lettertjes.
Mocht je schade krijgen, kost je dat $ 750, die je in Nederland bij Travelhome declareert.

Weetjes:
2600 km gereden
850 liter benzine ( $600)
campgrounds gemiddeld $35 per nacht
2 flessen Vodka
15 flessen Cola
6 flessen Chardonay
3 pakken……..

Het rondreizen met een camper is ons grandioos bevallen. We gaan dat zeker nog een keer doen, misschien in USA of wie weet een paar maanden door Europa.
Het laatste moet wachten tot mijn pensioen….stop toch eerder, dus over een jaartje of 4. Na 42 jaar werken bij dezelfde baas vind ik het genoeg.
Nu plannen maken voor onze volgende reis, misschien een jaartje rust na de New Zealand en Canada rondreis die we het afgelopen jaar hebben mogen doen.
Maar je weet het maar nooit bij de Globetrotters……

• 09 Oktober 2016 - 18:35

Thijs:

Hoi Aline en Rick,
    Jullie zijn weer thuis weet ik maar de lezers van jullie blog hebben allemaal weer genoten van jullie reis dit maal door het mooie Canada.
    En wie weet hoe snel je weer een volgende reis kan maken, wij houden ons aanbevolen voor je belevenissen.

Groetjes,
    Gerda en Thiijs