Voorbereidingen en aftellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Voorbereidingen en aftellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen en aftellen

Door: rickaline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

04 September 2016 | Nederland, Rotterdam

Hello again,
Ondanks alle zorgen, drukte en andere perikelen mogen we weer een droomreis maken, die we van onze Bucketlist kunnen afvinken.

Met een Camper Fraserway MH23-25S rijden we door het mooie Canada. Het is een groot land en we beperken ons tot de provincies Britisch Columbia en Alberta. We hebben het hier al gauw over 3500 km, die met een camper even wat langer duurt dan met een personen auto.
Het is onze 1ste keer, dat we een flinke trip maken met een camper. De bolide is verder van alle gemakken voorzien. Douche/toilet, oven, magnetron, verwarming, airco, generator en niet onbelangrijk een flink 2 persoons bed.
Het rijden zal in het begin even wennen zijn, maar we rijden rechts en de wegen zijn even wat breder dan in New zealand.
Aline heeft zich weer verdiept in de route en things to do.
Sommige Campgrounds hebben we maar alvast gereserveerd.
Meestal zijn dat bij de populaire plaatsen zoals Bannf en Jasper.
De plekken zijn meestal van alle gemakken voorzien en zijn wat je noemt "full hooked".
Dat betekent stroom pakken, water tappen en lozen van douche/keuken water en de inhoud van de "black tank" om niet te vergeten.
Bij andere camp's zijn we op onze eigen voorzieningen aangewezen.

We vertrekken van Amsterdam naar Vancouver. Een vlucht van ca 9 uur. In Vancouver hebben we een sightseeing, omdat de Camperverhuurder minimaal 1 dag rust eist na de vliegreis. Niet onlogisch, gezien het tijdsverschil van 9 uur vroeger tov NL
Vancouver is een schitterende stad, we zullen ons zeker gaan vermaken daar.

Voorlopige reisschema:
* Kamloops
* Lilooet
* Whistler
* Vancouver

Tijdens de rit zijn er ontzettend veel dingen te doen en vooral te zien.
De Alberta Rocky mountains schijnen adembenemend mooi te zijn, maar op sommige plaatsen stervens koud. We rekenen ook op erge koude nachten.
Het is nu volop herfst in Canada, hopelijk overdags een nazomerse temperatuur.
Gelukkig is het heel gewoon, dat je 'savonds een open vuur mag maken in een ijzeren ring...met een glaasje warme melk ;-) zullen we het wel lekker warm krijgen.
Ik heb geen idee hoe de internet verbindingen zijn. In de bergen zal het niet optimaal zijn, maar we zullen zien. Hoor je niets van ons, ga dan niet gelijk de alarmcentrale bellen ;-)
De drive om onze reisblog dagboek te blijven updaten is er, want wij weten wat we hebben gedaan op 4 maart 2013 in Costa Rica.

Groetjes XXX

• 11 September 2016 - 09:33

Stephanie, Maurice & Kids:

Ontzettend veel plezier in Canada!!!
Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006