Tropic, Bryce Canyon en killing trails - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Tropic, Bryce Canyon en killing trails - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Tropic, Bryce Canyon en killing trails

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

24 September 2014 | Verenigde Staten, Tropic

Vervolg dinsdag dag 12

Na een stevig eigen gefabriceerd ontbijt verlaten we Page, richting Tropic.
Dat wordt een rit van ca 3 uur.
Tropic is een prima verblijf plaats op nog geen 15 min rijden van Bryce Canyon.
Onderweg een tussenstop bij, Big L burger in Kanab uit het boek van Stephen King 1963.
Niet de burger gegeten, maar wel een kop stevige koffie.

We naderen de uitlopers van Bryce Canyon.
Dit gebied “ Dixie forrest “ is al een stop waard. Je loopt van de weg af zo een schitterend natuurgebied in.
Het gebergte valt op, weer anders dan de Canyons voorheen.

We naderen Tropic en zien ons hotel al liggen. We hoeven niet lang voor het inchecken te wachten, want we hebben alle tijd besteedt aan de nieuwe omgeving.
Het hotel staat erom berucht, dat ze je geen minuut eerder helpen dan de aangegeven inchecktijd van 16:00 uur.
Onze junior suite was al van te voren gereserveerd, tegen een goede prijs. Hetzelfde hotel zou bij aankomst de helft duurder zijn. Daar kom nog eens bij dat alle hotels tot nu toe vol zaten.
Goed plan geweest om alle acco’s van te voren te reserveren en bij aankomst te betalen.
Booking.com is daar erg handig voor gebleken.

We zijn al echt handig met het in en uitpakken van onze bagage. De auto ziet er van binnen na bijna 2 weken nog keurig uit. We leven uit onze reistassen en we doen de was waar we kunnen.
Zo ook hier in Tropic, 2 wassen gedraaid en gedroogd.
Al met al hadden we zeker een kwart aan kleding minder mee hoeven nemen.

Eten doen we niet zo heel moeilijk over. Na een reisdag zijn we moe en meestal scoren we iets te eten wat in de magnetron kan. Alle hotels hebben we gescreend op een koelkast en magnetron.
Even wat eten gekocht bij de plaatselijke buurtsuper en prima gegeten. Meestal hebben ze hier kant en klare verse maaltijden die je zo in de magnetron klaar maakt. Gebraden kippen, Gepofte aardappels, lasagna, meatloaf, Zalm etc….genoeg dus

Woensdag dag 13

We staan redelijk vroeg op met het plan om naar Bryce canyon te gaan.
We hebben een 2-tal trails gepland, de “ QueenGarden Trail” en de “Navajo Trail”
Je doet hier een dikke 2 uur over en brengt je tot in het midden van de canyon.

Bryce Canyon is niet echt een ravijn, maar een serie van vreemdsoortige, natuurlijk gevormde amphi-theaters.
De wanden daarvan bestaan uit zestig verschillende lagen zand-, kalk- en leisteen.
In de amphitheaters staan talloze zeer grillig gevormde rotsformaties in allerlei kleurschakeringen, variërend van wit, pastelroze, vurig oranje en rood tot knalrood.
Deze rotspartijen (hoodoos genaamd) zijn door erosie ontstaan.

We parkeren de auto en lopen naar de rand van de canyon. Hier spatten je ogen zowat uit je kassen.
Wat een sprookjesachtige gebied, bijna onwerkelijk.
We maken aanstalten om aan de trail te beginnen.
Tot nu toe hebben we alle trails gelopen met een zgn telescoop Hiking stick. Deze hebben we NL gekocht en we zouden wel een beetje voor paal lopen dachten we , maar hier loopt iedereen ermee.
Ze zijn ideaal voor meer steun op smalle paadjes. Op grote hoogte is een duizeling zo gebeurt .

De trail valt onder pittig. Grote hoogteverschillen doet je hijgen als een karrenpaard. Het was meer dan de moeite waard, wat een schitterde wandeling.
Aan het einde namen we “Wallstreet” route.
Achteraf bleek dat een klim te zijn via een kloof over trapachtige paden en een stijgings percentage van pakweg, pakhembeet ?% te zijn.
Als twee oude berggeiten kwamen we boven aan. Toch maar weer gedaan.

De middag hebben we langs de Canyon gereden en bij de uitkijkpunten gestopt voor het geweldige uitzicht.
Ook hier weer veel fotoos genomen. Tot nu toe niet ontevreden voor een beginneling.

In de namiddag rijden we terug naar tropic, maar zien onderweg nog een leuk wandelgebied.
Deze loopt langs een riviertje met een aardige waterval.
De afstand is peanuts en we pakken deze walk nog even mee.

Het loopt al ten 18:30 en we krijgen aardig trek. Ruby’s Hamburger in Bryce Canyon Town, nog geen 15 min rijden een optie??
En nog geen 30 min later zitten we achter de beste hamburgers in town.

In de avond zijn blijven we een stel watjes, niks interessants te melden ;-).
Morgen vertrekken we naar het Zion National park, bij Springdale.

• 30 September 2014 - 09:04

Thijs:

Ook hier is het weer heeeeeeel mooi.
    Alles bij elkaar is het een hele belevenis.

Geniet ervan zoveel als je kan.

Gerda en Thijs

• 05 Oktober 2014 - 22:10

Kiet:

I can see that you have an breath taking trip .Having been in that area {without all the hiking, all I would be able to do is get out of the car ] I know what you two are seeing} Be safe,love Kiet

• 30 Oktober 2014 - 16:01

Gerdi:

wat een indruk...lijkt wel een verlaten stad.
    wat kan de natuur toch mooi zijn.
Rick & Aline

Actief sinds 08 Nov. 2006