Brisbane the last part of our journey - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Brisbane the last part of our journey - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Brisbane the last part of our journey

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

06 November 2011 | Australië, Brisbane

Dinsdag dag 40

Vandaag vertrekken we vanuit Noosa Heads naar onze laatste bestemming Brisbane. We staan weer op tijd op, want we willen de rit via de Glass House Mountains rijden. Dat komt op zo’n 200 km naar Brisbane.
Glass House Mountains zijn overblijfselen van een vulkaan. In het relatief vlakke landschap, zien we de solitaire bergen in de verte al in zicht. De Aussies maken overal wat de moeite van het zien waard is wel een zgn lookout. De route en de omgeving is weer schitterend. We rijden langs ananas plantages met op de achtergrond de mountains.
De rit was de moeite waard en we rijden richting Brisbane. Hier komen we in de realiteit. We rijden voor het eerst op een rijksweg met 4 banen. De borden met verschillende wijken van Brisbane komen ons ietwat overdonderend over. TomTom loods ons hopelijk in de goede richting. We rijden de stad Brisbane binnen. Het rijden in de drukte, het luisteren en kijken naar TT ging met moeite. Splitsingen, kruisingen, wegwerkzaamheden, stoplichten alles kwamen we tegen. Bij het verkeerd rijden, berekende TT opnieuw een route. We moeten naar Tudor Street 27-35 en dat ligt midden in het centrum van Brisbane. Er zijn onwijs veel one way wegen in Brisbane. Eindelijk arriveren bij het hotel . Parkeren, ja hoor er rijdt er net eentje weg. We trekken onze knip open, en gooien parkeergeld erin. Net genoeg tijd voor het uitpakken van onze bagage. Daarna de auto inleveren bij Hertz, die een paar straten verderop ligt.
Bagage eruit, autopapieren mee en TT aan en rijden maar weer. Ik zie dat mijn tank op ½ staat. Hebben wij die kar niet meegekregen met een volle tank? Jaha,….nee heh.
We moeten nog aftanken, midden in Brisbane. Ik ren de auto uit en vraag aan de receptie waar je hier kan tanken. Right, left, right again straight on, after the trafic lights on the left, you have a patrol station. Nou, nadat we die andere halve tank bijna hadden leeg gereden vonden we de patrol station. Hier de tank volgegooid en richting Hertz. Ik heb nog nooit zo lang over een paar km gedaan. Zelfs niet in de ergste file op de A20. Wanneer je eenmaal in een richting zit, kom je er gewoon niet meer uit.
Hehe, Charlotte street. We leveren de auto in en kregen een mooie plattegrond van Brisbane mee.
Het loopje terug naar ons hotel duurde nog geen 10 minuten. Tijdens het loopje konden we ons een beetje oriënteren.
De rest van de namiddag hebben we besteedt aan het reorganiseren van onze bagage. Wat hebben wij in die afgelopen 6 weken een hoop zooi verzameld.
Oplossing…een hoop weggegooid.

Woensdag dag 41

Heerlijk geslapen. Vandaag de stad Brisbane verkennen. We hadden zelf al een stadstour uitgestippeld en afgetekend op de kaart. Het weer was uitstekend, heerlijk zonnetje met hier en daar een wolkje. De contrasten tussen oude historische gebouwen en hypermoderne wolkenkrabbers is enorm. Tussen de reuzen in, staat gewoon een oud kerkje oid. Het centrum is compacter dan Sydney. De stad bruist en het zakenleven viert hier hoogtij. Opvallend is, dat er veel van die zakenlui op straat lopen. Zaken worden hier ook gedaan in koffie gelegenheden. Veel lopen ook met een beker koffie over straat.
We hebben genoten van de stad Brisbane.
In de middag was er een markt. Groente, fruit, juicy bars noem maar op, was er. Het publiek was iets anders dan bij ons op een gemiddelde markt ;-)De yuppen sloegen hun slag. Vooral tijdens de lunchpauze was het er druk. Ook hier werd er sociaal met elkaar gecommuniceerd, leek wel een receptie.
De tijd ging snel en tegen 18:00 uur wordt het al donker. Lekker in de stad gegeten en het niet te laat gemaakt.

Donderdag dag 42
Vandaag hebben we gepland voor een dagje aan het strand. We kiezen Southbank Beach. Brisbane strand? Yep, ze hebben hier op Southbank een natuurstand aangelegd en een natuurzwembad. Ook hier veel contrasten. Je fotografeert een strand met spierwit zand, palmbomen en een zandzwembad,een boulevard met op de achtergrond de skyline van Brisbane. De lucht was hemelsblauw en de temperatuur 29 graden. Die dag hebben we op Southbank lekker geluierd en gezwommen. In de loop van de middag werd het er gezellig druk en er heerste een relaxte sfeer
Die dag was een mooie afsluiting van onze rondreis.

Vrijdag dag 43
Na 6 weken te hebben rondgereisd door het schitterende Australië vertrekken we weer naar Nederland.
In de middag vliegen we van Brisbane naar Singapore, hebben daar een tussen stop van ca 3 uur en vliegen door naar Amsterdam. Hier komen we zaterdag vroeg in de ochtend aan.

Zaterdag dag 44
Inmiddels zijn we weer in spruitjes en boerenkool land. De vluchten zijn voorspoedig verlopen en we hebben zowaar van de laatste 13 uur, zo’n 6 uur aan een stuk geslapen. We arriveerde rondom 07:30 op Schiphol. We hebben de dag gevuld met allerlei dingetjes en met Marc&Danielle gezellig de avond doorgebracht. Door het oppakken van de NL dag/nacht ritme hopen we te voorkomen dat we geen last hebben van een jetlag.

Australië, wat een topervaring hebben we hier gehad. Volgens sommige hadden we een erg druk programma georganiseerd. Dat is best mogelijk, maar wat kan inspanning een ontspanning zijn. We hebben bijna alles gedaan wat we wilde. Helaas liet het stormachtige weer in Airlie Beach niet toe om de Whithsundays islands te bezichtigen.
We begonnen in het mooie Sydney, vlogen naar Alice Springs. Hebben gekampeerd in de outback, in tenten geslapen en mogen genieten van een schitterde sterrenhemel.
Veel nieuwe contacten gelegd met medereizigers uit heel de wereld. The Northern Territory met ons verblijf in Darwin. De uitvalsbasis om de beroemde nationale parken Lichtfield, Kakadu en Katherine Gorge te bezoeken. Cairns, waar we met de auto gestart zijn richting het zuiden. De bergen en het regenwoud bij Eungella bezocht. Onze kennismaking met het Great Barrier Reef, met haar adembenemende onderwater wereld en haar schitterende tropische eilanden zoals Magnetic island, Dunk Island, Lady Elliot Island, Fraser island en Michaelmas cay Island. De mooie oostkust met Mission beach, AirlieBeach, Hervey Bay, Yeppoon, Noosa Heads en als eind bestemming Brisbane. Te veel om op te noemen.
We hopen met ons reisblog jullie een beetje meegenomen te hebben met onze rondreis in Australië. Bedankt voor de leuke reacties die achtergelaten zijn. We hebben hier ook echt van genoten. Het reisblog is voor ons een soort dagboek geworden. Zeker weten, dat we hier nog veel lol mee zullen beleven als we dit blog later doorlezen.

Liefs Aline&Rick

• 06 November 2011 - 08:52

Wiebe:

Ook dit was weer een leuk verhaal met mooie foto's!! Time flies when you're having fun, bedankt voor alle mooie indrukken die jullie op deze site hebben achter gelaten. grtz Wiebe

• 06 November 2011 - 10:41

Nico Van Lingen:

Geweldig wat een land en prachtige foto's! Je bent een echte globetrotter aan het worden Rich en Eline. Gweldig

• 06 November 2011 - 11:10

Jolanda Smit:

Tjemig Rich en Aline,
    niet te geloven dat jullie enorme mooie reis naar Down Under er al weer op zit.
    Ik zal jullie verslagen missen, dat betekent dus dat IK er enorm van heb genoten en soms leek het wel of ik er zelf een beetje bij was (dit was jammergenoeg, voor mij dan, niet het geval).
    Australië is, voor mij in ieder geval, weer een beetje dichterbij gekomen!!!
    By the way: WELCOME BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Jolanda.

• 06 November 2011 - 13:53

Claudia:

Bedankt voor het delen van deze vakatie op een ongelovelijk leuke manier als deze!
    Kus!

• 06 November 2011 - 14:23

Gerdi:

Heee gelukkig weer veilig terug in ons koude kikker landje!!!
    Wat een ervaring hebben jullie op gedaan,en het leuke is dat als je de foto's gaat bewerken of inplakken, je alles weer opnieuw kan gaan beleven...
    Bedankt dat je me hebt mee laten genieten van dat mooie Australie.....het stond nl ook bij mij op mijn lijstje om dat eens te doen en nu ben ik er toch een soort van geweest....
    Geniet nog even van de rust en t vrij zijn want voor je t weet mag je weer aan de slag!!!!
    Bedankt en een dikke knuf voor jullie.
    Gerdi

Verslag uit: Australië, Brisbane