Krabi, het binnenland en eilanden tour - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Krabi, het binnenland en eilanden tour - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Krabi, het binnenland en eilanden tour

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

19 Maart 2009 | Thailand, Krabi

Hello again...

Even laten weten, dat we jullie reacties erg leuk vinden om te krijgen.
LOST Island is ontdekt, we dachten Jack (fruit)te zien. We weten nu waar het ligt. hahaha
En Arie en Els, maak het raam van je aquarium maar schoon hoor, kijken of het bijjullieook zo mooi is
Wat zullen we zeggen. Hier in Krabi is het erg warm. Het eten is uit de kunst. Voor zo'n 250 bath pp ca 5 euries, bunker je jezelf helemaal vol.
Gisteren 18 de werden we opgehaald voor een jungle tour door het binnenland.
Allereerst gingen we naar de hotspring waterval, waar het water zo'n 38 graden is. het water heeft een helende werking. Je kan hier ook een bad in nemen. Niet dus, we vonden het veel te heet.
daarna met de auto naar het nationale park. Hier liepen we door de jungle naar de Emerald pool. Dit is een soor natuurbad, wat groen van kleur is. Ook hier kon je zwemmen, het geen de Thaien ook driftig deden.
Hierna natuurlijk weer een thaise lunch.
Hierna de Tiger cave temple. Een complex met diverse tempels, grotten etc.
Hier komen de locals hun offers brengen aan Buddha.
Je kon via zo'n 1700 trappen naar boven lopen voor het uitzicht en nog een Buddha beeld te bezichtigen.
Om een hartinfarct te voorkomen, hebben we dat maar laten schieten.
Natuurlijk kon een tracking op een olifant niet ontbreken. Het kamp was schitterend gelegen tussen de bergen.
Hier dus een rit gemaakt op een hele eigenwijze,hongerige en slecht luisterende Dumbo.
Onderweg naar het hotel, nog een stop gemaakt op een Ananas plantage en een rubber plantage.
Thuis gekomen een lekkere duik in het zwembad en de dag was weer perfect.

do 19de: Krabi eilanden tour.
Vandaag hebben we de Krabi eilandentour gedaan.
Met een speedboot hebben we zo'n 4 eilanden bezocht.
Phranang cave, Tup Island, Chicken Island en poda island.
De Pranang cave, staat natuurlijk bekend om zijn grot. In de grot is een soort altaar met een god van de vruchtbaarheid. Deze god neemt het wel erg ruimdenkend, want het altaar stond vol met dildo's in alle soorten, maten en kleuren.
Het was er ook erg druk ;)
Het strand was prachtig met in de zee een enorme solitaire rots.
Tub island. Ook weer wit poederzand starand en kristalherder water.
Bij eb kun je via het smal strand naar Chicken island lopen.
Toen wij er waren, was het vloed. Je moest dan door het water banjeren om bij het eiland te komen. Hier hadden we geen zin in en doken het het water in.
Hierna zijn we doorgevaren naar de rotskant van chicken island. Hier hebben we gesnorkeld. Prachtig koraal in diverse soorten. Het koraal lijkt op een soort bos. Toch ook weer andere soorten vissen gespot.
Het laatste eiland wat we aanmeerde, was poda Island.
Lekker gepicknickt onder de bomen op het strand. Lekker gezwommen met het gezelschap van zebravisjes.
Helaas zat de tour erop en speeden weer huiswaarts.
In de avond hebben we Aonang bekeken. Een hele lange boulevard vol met leuke hebbedingetjes.
Ook hier is volop n.e.p artikelen te koop.
Morgen varen we met onze hele hebben en houwen naar railey Beach. Zo'n 20 minuten varen met een Longtail boot.

later.....

Verslag uit: Thailand, Krabi