Reis schema Vietnam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu Reis schema Vietnam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rick & Aline Globetrotter - WaarBenJij.nu

Reis schema Vietnam

Door: RickAline

Blijf op de hoogte en volg Rick & Aline

11 Februari 2007 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,
Zondag 11/02/07, een rustige zondag...even de gelegenheid om ons reisschema Vietnam door te geven.
>>10/03 viegen we met Cathay Pacific van A'dam naar Hong Kong en vervolgens naar Ho Chi Mingh City( Saigon)
Vanuit HCMC reizen zuid-west voor oa. Mekongh Delta, Cu Chi tunnels,de drijvende markten Cai Rang en Phong Dien. In HCMC zelf zijn ook genoeg dingen te doen oa met een fietsriksja naar alle bezienswaardigheden en een bezoek in de chinese wijk Cholon
>>15/03 reizen we per trein naar Nha Trang, 450 km van HCMC met als bestemming een tropisch eiland, Whale island
Lekker snorkelen en opladen voor de rest van de reis.
>>18/03 Vertrek naar Nha Trang. Fietsen, kijken en genieten.
>>19/03 Flight VN 336 van Nha Trang naar Da Nang, vervolgens naar Hoi An. Hier ook weer veel te zien. Met de fiets zulen we door de prachtige rijstvelden karren.
Ook de Cham-ruines van My Son doen we aan.
Hoi An staat op de World Heritage list van Unesco en dat schijnt niet voor niks zo te zijn.
>>22/03 Bustocht van Hoi An --> Hue van ca 4,5 uur. Deze stad ligt 700 km van Hanoi.
Hue is vooral gekend voor de schitterende architectuur van de citadel, keizerlijke paleis, pagodes temidden van de oevers van de Perfume rivier.
Gedurende ons verblijf zullen we ook hier veel indrukken op doen.
>>24/03 Flight VN 240 naar Hanoi.
Hanoi zullen we zeker nader verkennen. Zeker zullen we aandoen, de oude wijk Old Quarter, Ho Chi Minh mausoleum, markt oude centrum, waterpoppenshow aan het Hoan Kien meer etc.
>>25/03 2 dgs boottocht Halong Bay met een Huong Hai jonk. Zo'n traditionele chinese jonk met van die bruine zeilen. We zullen het schitterende gebied van de Halong Bay aandoen. We slapen 1 nacht op de jonk. De dagen zal bestaan aan zwemmen, snorkelen. Het varen langs de eilanden Man heads island, Tortoise island, Bu Tulong bai, Toad island en Bai Thio mountain en veel ooh en aah's tijdens de zonsondergang.
>>27/03 terug naar Hanoi. Door het landschap achter Hanoi varen we met authentieke roeibootjes tussen de rotsformatie en rijstvelden van Ninh Binh over de Perfume rivier richting Tam Coc. Daar bezoeken we een Perfume pagode, het centrum van het Boedhisme in het noorden van Vietnam.
>>29/03 Nachttrein naar het noordelijke berggebied via Lao Cai naar Sapa. Hier kijken we echt naar uit. In een ongerept natuurgebied zullen we kennis gaan maken met stammen die hier volgens oude tradities leven. Een wandeltocht zal ons naar diverse dorpen sturen. Verder bezoeken we de beroemde love market waar de vrouwen zich mooi maken en flaneren op zoek naar een man ,de folkloristische markt van Bac Ha en het dorpje Cat Cat waar de (zwarte) H'mong stam leeft. Ook een dorpje waar de Rode Dzao volk woont. Een gebied met riviertjes met bamboebruggen en een geweldig uitzicht over de vallei en het omringende hooggebergte.

>>01/04 nachttrein naar Hanoi
>>02/04 "s morgens aankomst in Hanoi.
>>03/04 Flight Hanoi'--> Amsterdam
>>04/04 aankomst Amsterdam

Zo, tijdens het typen realiseren we ons dat we een heleboel willen ondernemen. Gelukkig hebben we vanuit Nederland met vietnamonline al het vervoer en hotels etc al geregeld. Dat scheelt in Vietnam veel tijd.
We kijken natuurlijk ook uit naar de reacties die op de site www.rickaline.waarbenjij.nu
zijn achtergelaten
Hopelijk is het world wide web in Vietnam goed, zodat we ook een paar foto's bij een verslag kunnen up-loaden.
Ok dan luitjes een doei voor iedereen en we houden contact

Voor foto's: www.rickaline.mijnalbums.nl
wachtwoord: welkom

• 11 Februari 2007 - 22:50

Cdisok@hotmail.com:

Hi Richard and Aline, Thanks for the itinerary. Seems like a full load. Enjoy but rest in between, tiredness can make you an easy target for illness.Love Tante Kiet

• 09 Maart 2007 - 23:42

Cdisok@hotmail.com:

Bon Voyage you two!!!!!!!!!!Be safe and happy. Looking forward towards your experiences. Love Tante Kiet

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Vietnam